Το Φθινόπωρο του 1940, η προοπτική της Ιστορίας ήταν όσο ποτέ άλλοτε σκοτεινή. Οι λαοί της Ευρώπης είχαν υποδουλωθεί ή ήταν έτοιμοι να υποκύψουν στη Χιτλερική Γερμανία που σάρωνε τα σύνορα των ηπειρωτικών κρατών και προχωρούσε στην εγκαθίδρυση ενός ναζιστικού καθεστώτος ιδεολογικά αντίθετου στις ανθρωπιστικές αντιλήψεις που είχαν αρχίσει να επικρατούν σε ολόκληρη την ήπειρο. Μια ιδεολογία που βασιζόταν στις φυλετικές διακρίσεις, τον εθνικισμό, τη στρατοκρατία. Ένα καθεστώς που ασκούσε πολιτική τρομοκρατίας σε όσους διαφωνούν πολιτικά, έντονη προπαγάνδα για τα ιδεώδη και αντιπροπαγάνδα για αντίθετες ιδεολογίες, και, φυσικά, προσωπολατρία για τον Ηγέτη (Φύρερ). Ο ολοκληρωτισμός είναι από τα βασικά ιδεολογικά σημεία του Ναζισμού. Προορισμός του κάθε πολίτη, του κάθε στρατιώτη, όσο ιεραρχικά ανώτερος και αν είναι, είναι ένας και μοναδικός: Η τυφλή υπακοή στον Ηγέτη.
Σε αυτή την κρίσιμη καμπή της Ιστορίας, ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου του 1940, ο Ελληνικός Λαός όρθωσε το ανάστημά του και απάντησε ΟΧΙ στις αξιώσεις των δυνάμεων του Φασιμού και του Ναζισμού για πλήρη υποταγή και παράδοση Γης και Ύδωρ, Βωμών και Εστιών. Τα αποτελέσματα είναι γνωστά σε όλους μας, το Έπος του Σαράντα, η Κατοχή, οι θηριωδίες του κατακτητή, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, το ολοκαύτωμα των Εβραίων, η Αντίσταση, η τελική νίκη και η απελευθέρωση.
Την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015 στα πλαίσια των πολιτιστικών προγραμμάτων "Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη -Ενεργοί Πολίτες" και "Σχολική Εφημερίδα", επισκέφτηκε το σχολείο μας η κα Anna Polo, δημοσιογράφος του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου Pressenza και του οργανισμού "Κόσμος Χωρίς Πολέμους και Χωρίς Βία", συγγραφέας ιστορικών ερευνών στη Μάλτα, την Ιρλανδία, τη Σικελία, τη Γαλλία και την Αγγλία. Η κα Polo μαζί με τον κο Κώστα Κλόκα, μέλος του οργανισμού "Κόσμος Χωρίς Πολέμους και Χωρίς Βία" και του Δικτύου Σχολείων για τη Μη-βία που βοήθησε στην ζωντανή μετάφραση, συζήτησαν με τους μαθητές το θέμα της διάχυσης των καλών - "φωτεινών" ειδήσεων και του ρόλου μας ως ενεργοί πολίτες συνδέοντας το απώτερο παρελθόν με το σήμερα.
«Φωτίζοντας το σκοτάδι»
Ομιλήτρια: Anna Polo, Μετάφραση:Κώστας Κλόκας
Τι σχέση μπορεί να υπάρχει ανάμεσα σε μια υπέροχη στήλη με τέσσερις σπείρες που βρέθηκαν στο νεολιθικό ναό της Ταρξιέν, στο νησί της Μάλτας και μια πρόσφατη επίδειξη αλληλεγγύης προς τους πρόσφυγες; Φαινομενικά καμία. Τα πράγματα όμως αλλάζουν αν αναγνωρίσουμε ότι λίγα είναι γνωστά για τον πολιτισμό που παρήγαγε ένα τέτοιο αριστούργημα και ότι τα γεγονότα σχετικά με τους πρόσφυγες συνήθως δεν συγκαταλέγονται στις πρώτες θέσεις των ειδήσεων.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2014-15 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας το πολιτιστικό πρόγραμμα «Διαδρομές μέσα από το ιστορικό, κοινωνικό, καλλιτεχνικό περιβάλλον του μεγάλου δημιουργού Δομήνικου Θεοτοκόπουλου».
Το πρόγραμμα αυτό είχε ως στόχο την καλλιέργεια της ερευνητικής ικανότητας και της κρίσης των μαθητών, την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας, την απόκτηση και διεύρυνση γνώσεων και εμπειριών σε σχέση με την εικαστική τέχνη, την καλλιέργεια καλλιτεχνικών δεξιοτήτων και δημιουργικής έκφρασης, την ενίσχυση της οικουμενικής συνείδησης μέσω της βιωματικής επαφής με το στοιχείο της σύζευξης διαφορετικών πολιτισμικών επιρροών στη ζωή και το έργο του μεγάλου δημιουργού.
Σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν υπολογιστές που μας περιβάλλουν είτε πρόκειται για τηλέφωνα, πλυντήρια ρούχων ή συνδεδεμένα αντικείμενα τα οποία γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Κάθε αλληλεπίδραση ανάμεσα σε ανθρώπους και υπολογιστές διέπεται από έναν κώδικα. Οι υπολογιστές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σχεδόν σε κάθε πτυχή της ζωής μας. Εάν μάθουμε τι είναι ένα πρόγραμμα και το πώς είναι προγραμματισμένη μια μηχανή κατανοούμε τον κόσμο που μας περιβάλλει.
Για δεύτερη χρονιά φέτος διοργανώθηκε η πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού με θέμα τον ολυμπισμό και τα ολυμπιακά και παραολυμπιακά αθλήματα.
Στο σχολείο μας οργανώθηκαν: