Τεχνολογία Γ΄Τάξης

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΗΦΑΚΗΣ

Περιγραφή

Το μάθημα της Έρευνας και του Πειραματισμού της Τεχνολογίας

στην  Γ΄ Τάξη Γυμνασίου
σε γενικές γραμμές έχει ως στόχο για τους μαθητές και τις μαθήτριες


innocent  Εντοπισμός ανάγκης/ Επίλυση προβλήματος
Όπως προκύπτει από την καθημερινότητά µας, 
Ο εντοπισμός ανάγκης/προβλήματος (που µπορεί να έχει σχέση µε την ενέργεια, την υγεία, τη ψυχαγωγία, τον πολιτισμό κ.λπ.) μέσα από μία κατάσταση που µπορεί να είναι από το διεθνές και το τοπικό περιβάλλον, όπως
- το σπίτι, - το σχολείο, - την τοπική κοινότητα, - τη βιομηχανία, - την εργασία και το ευρύτερο περιβάλλον.

undecidedΑναγνώριση Ανάγκης Έρευνας ή Προβλήματος,
Οι μαθητές και οι μαθήτριες στη διάρκεια της εκπαίδευση τους να είναι σε θέση
να αναπτύξουν δεξιότητες διεξαγωγής απλής έρευνας βασισμένη στα βήματα της επιστημονικής μεθόδου
π.χ.

S δεξιότητες διερεύνησης προβλήματος και «πιθανών» λύσεων, S συλλογής, S ανάλυσης, S σύνθεσης και
S αξιολόγησης υλικού/πληροφοριών κ.ά

undecidedΟι μαθητές και οι μαθήτριες να είναι σε θέση

s
να εντοπίζουν, S να περιγράφουν, S να

Περισσότερα  
Προστατεύονται όλα τα δικαιώματα

Ενότητες

Αγαπητοί γονείς ,
Θα ήθελα να σας ενημερώσω σχετικά με την επικοινωνία μας για τους μαθητές μου.  

Θα μπορείτε να με βρίσκετε:
Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ  και ώρα 11:50-12:30     για τους μαθητές του τμήματος  Γ4
και στην διεύθυνση μου στο WebEx  και η οποία είναι στον παρακάτω σύνδεσμο :

https://minedu-secondary.webex.com/meet/isifakis

Τα στοιχεία μου στην τηλεδιάσκεψη από απλό τηλέφωνο είναι:
Meeting number: 121 239 6180       Access code:121 239 6180
και Audio connection:   Greece Toll +30-21-1990-2394
                                  Greece Toll 2 +30-21-1198-1029

Σας ευχαριστώ πολύ και περιμένω την ανταπόκριση - συνεργασία σας.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΛΟΓΙΑ  ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ       Κάνετε κλίκ εδώ

  smile ΓΝΑ - Ενημερωτική Επιστολή -Επεξεργασία Προσωπικών Δεδομένων  Κάνετε κλίκ εδώ
  smile ΓΝΑ - Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων για την έναρξη της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Κάνετε κλίκ εδώ

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ Αρ. Πρωτ. 151977/ΓΔ4-7/11/2020
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
 ........................................................................................................................................................ 
.................Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. 121802/ΓΔ4/15-09-2020 εγκυκλίου με θέμα «Οδηγίες προς Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς Π/βαθμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά το σχολικό έτος 2020-21», συνιστάται το διαδικτυακό μάθημανα διαρκεί σαράντα
(40) λεπτά, σύμφωνα με το κάτωθι πρόγραμμα ανά τύπο σχολείου:

ΓΥΜΝΑΣΙΑ

ΩΡΑ ΑΠΟ ΕΩΣ
8:30 9:10
9:20 10:00
10:10 10:50
11:00 11:40
11:50 12:30
12:40 13:20
13:30 14:10



Β

Για να μπορέσετε να παρακολουθήσετε το μάθημα θα πρέπει να κάνετε εγγραφή στον παρακάτω σύνδεσμο χρησημοποιώντας τους κωδικού σας και τους οποίους θα χρησιμοποιείτε κάθε φορά που θέλετε να μπείτε στο μάθημα μου.

https://gymnalik.mysch.gr/eclass  

 

Γενικός ορισμός έρευνας

smile  Τα επιτεύγματα-κατορθώματα της επιστημονικής έρευνας
smile   Γενικά χαρακτηριστικά της επιστημονικής έρευνας
smile   Τα 4 βασικά βήματα στη διαδικασία της επιστημονικής έρευνας


         Θα απαντήσουμε στα ερωτήματα
smile   Πώς μπορεί να ταξινομηθεί η επιστημονική έρευνα  ;

smile   Ποια η διαφορά Βασικής ή θεωρητικής έρευνας και   εφαρμοσμένης έρευνας ;

smile   Μεταβλητές και σχεδίαση της ερευνητικής διαδικασίας

smile   Σχέση εξαρτημένης και ανεξάρτητης μεταβλητής

Σε αυτό το μάθημα

smile  Θα γίνει αναφορά στο τι έγινε στις δύο προηγούμενες τάξεις για το μάθημα της τεχνολογίας

Α΄ τάξη  : Ατομική εργασία  -  Β΄ τάξη :  Ομαδική εργασία  -  Γ΄ τάξη :  Έρευνα και πειραματισμός

smile  Θα απαντήσουμε στο ερώτημα : Πως αναπτύσσεται η Τεχνολογία  ;


Θα συνδέσουμε την ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ    με τις  Νέες τεχνολογίες

smile  Ευρεσιτεχνία

smile  Επιστήμη –Ανακάλυψη

smile  Ευρεσιτεχνία- εφεύρεση

smile  Καινοτομία

smile  Έρευνα και ανάπτυξη-έρευνα

smile  Μεταφορά τεχνολογίας

smile  Τέλος θα αναφερθούμε στη  Διαδικασία ανάπτυξης νέας τεχνολογίας και στην Έννοια του πειραματισμού

Για την έρευνα

Θα απαντήσουμε  στα παρακάτω :

smile  Θα την ορίσουμε
smile  Θα δούμε που συντελεί
smile  Θα μάθουμε με ποιο τρόπο αρχίζει μια έρευνα και  που μπορεί να βασίζεται
smile  Πότε ξεκινά μια ερευνητική προσπάθεια
smile  Ποια είναι τα Χαρακτηριστικά της επιστημονικής έρευνας
smile  Τα είδη έρευνας και η σημασία την οποία έχει

smile  Τέλος θα αναφερθούμε με αναλυτικό τρόπο στις έρευνες περιγραφική και πειραματική

Τα (4) τέσσερα στάδια μιας επιστημονικής έρευνας
αναλύονται /περιγράφονται παρακάτω

Όπως ξέρουμε η έρευνα και ο πειραματισμός , συνδέονται με
smile Την επίλυση προβλημάτων
smile Τη λήψη αποφάσεων και
smile Την επιλογή της κατάλληλης μεταξύ πολλών εναλλακτικών λύσεων

Οι ικανότητες αυτές είναι ζωτικές για τα άτομα που θα ζήσουν στη σύγχρονη κοινωνία και την κοινωνία του μέλλοντος που θα κυριαρχείται από τις έντονες μεταβολές.

Για κάθε έρευνα τηρούμε μια Μεθοδολογία έρευνας  και η οποία περιλαμβάνει στάδια και τα οποία περιλαμβάνουν τα παρακάτω για κάθε στάδιο

Στάδιο 1ο.

α) Εισαγωγή στην διατύπωση προβλημάτων.

β) Αναζήτηση πηγών πληροφόρησης

γ) Διαμόρφωση υπόθεσης της έρευνας – Καθορισμός τίτλου

Τι πρέπει να προσέχουμε στην διατύπωση του τίτλου της έρευνας ;

 Ο τίτλος της έρευνας …Παραδείγματα διατύπωσης τίτλων έρευνας

Τι είναι υπόθεση ;

δ) Μεταβλητές – καθορισμός μεταβλητών στις πειραματικές έρευνες

Τι είναι οι σταθερές και οι μεταβλητές στην ερευνητική ορολογία ;

Εξαρτημένη μεταβλητή
Ελεγχόμενες (σταθερές) μεταβλητές

Μεταβλητές – καθορισμός μεταβλητών στις περιγραφικές έρευνες Παραδείγματα σχέσης μεταβλητών 

Περιγραφή του σκοπού της έρευνας,
Περιγραφή των κοινωνικών αναγκών που εξυπηρετεί η έρευνα

Χρονοδιάγραμμα εργασιών

Συλλογή δεδομένων - Διαδικασία συλλογής δεδομένων

Μεθοδολογία έρευνας
Στάδιο 2ο.    
1ο Βήμα Σχεδιασμός και κατασκευή δοκιμίων, μοντέλων και λοιπών κατασκευών
2ο  Βήμα Προσδιορισμός τίτλου &μεταβλητών
3ο Βήμα Πορεία εργασίας -  Διάγραμμα ροής
4ο Βήμα Κατάλογος υλικών , εργαλείων και συσκευών    
5ο  Βήμα Εκτέλεση πειράματος

Μετρήσεις – τιμές μεταβλητών  

Στάδιο 3ο.
Ανάλυση δεδομένων με τη χρήση της στατιστικής

Βασικές γνώσεις στατιστικής
θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε με λίγα λόγια τις παρακάτω  αναγκαίες μαθηματικές έννοιες για τους μαθητές και μαθήτριες και είναι

Ο μέσος όρος
Η διάμεσος  
Η διακύμανση   
Η τυπική απόκλιση
Η κορυφαία ή Δεσπόζουσα τιμή     
Το εύρος των τιμών

Στάδιο 4ο.

Εξαγωγή συμπερασμάτων
(Σχέση μεταξύ ανεξάρτητης και εξαρτημένης μεταβλητής- Αποδοχή ή απόρριψη της αρχικής υπόθεσης.   Προτάσεις για νέα συμπληρωματική έρευνα .)

Ο ενδεικτικός τρόπος γραφής μιας ερευνητικής εργασίας απο μαθητή  -  μαθήτρια Γ΄Τάξης Γυμνασίου 

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -